INTEGROVANÝ MANAŽÉRSKY SYSTÉM
V roku 2007 vznikla u všetkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti podľa § 9 zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a podľa § 7 odsek 4 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach povinnosť zavedenia systému manažérstva kvality. Vrcholový manažment nemocnice rozhodol o implementácii systému manažérstva kvality podľa medzinárodnej normy ISO 9001.
Certifikát manažérstva kvality podľa normy ISO 9001:2015 bol našou nemocnicou získaný už v roku 2008. V ďalších rokoch bol úspešne rozvíjaný zavedený systém a následne potom pravidelne sledovaný pri dohľadových auditoch. Vrcholový manažment nemocnice deklaruje Politiku kvality, ktorá predstavuje celkové zámery a smery pôsobenia nemocnice v oblasti kvality.
Nemocnica v roku 2023 úspešne absolvovala recertifikačný audit na normu. Cieľom auditu bolo stanovenie zhody integrovaného manažérskeho systému s kritériami auditu: ISO 9001:2015, hodnotenie schopnosti systému manažérstva zaistiť plnenie zákonných a zmluvných požiadaviek, hodnotenie efektivity systému manažérstva na priebežné plnenie stanovených cieľov a identifikácia oblastí na potenciálne zlepšenie systému manažérstva kvality. Na základe pozitívnych výsledkov recertifikačného auditu nám bol vydaný certifikát potvrdzujúci, že systém manažérstva kvality spĺňa požiadavky medzinárodnej normy ISO 9001:2015 na nasledujúce obdobie 3 rokov.
V záujme neustáleho zvyšovania kvality svojich služieb a spokojnosti pacientov, nemocnica v roku 2022 získala druhý certifikát na normu ISO 37001:2016 – Systémy manažérstva proti korupcii. Snahou manažmentu a všetkých zamestnancov zdravotníckeho zariadenia je predchádzať korupčnému správaniu a následne poskytovať zdravotnú starostlivosti transparentne. Norma ISO 37001:2019 špecifikuje požiadavky a uvádza usmernenia na vytvorenie, implementáciu, udržiavanie, preskúmanie a zlepšovanie systému riadenia protikorupčných činností.
Vytvorením Integrovaného manažérskeho systému podľa ISO 9001:2015 a ISO 37001:2016 je snaha zaviesť, udržiavať a trvale zlepšovať účinný systém na poskytovanie zdravotnej starostlivosti pre našich pacientov a je zárukou dôveryhodnosti, spoľahlivosti a trvalo udržateľnosti vysokej odbornej úrovne nášho zdravotníckeho zariadenia.
Zavedený systém IMS sa týka všetkých procesov. Zahŕňa riadenie, poskytované zdroje, pracovné procesy, výber kvalifikovaného personálu, pracovné prostredie a poskytovanú zdravotnú starostlivosť. Všetko je podriadené tomu, aby konečným výsledkom bola spokojnosť pacienta.